уторак, 24. април 2012.

Namena bloga


Blog  čini niz hronološki organizovanih unosa teksta, slika i multimedija koji se prikazuju na veb-stranicama, po čemu se blog i razlikuje od ostalih web stranica. Putem automatizovanih softvera omogućeno je veoma jednostavno kreiranje i vođenje bloga.
Predost web bloga je u lakom kreiranju i ažuriranju, kao i brzom postavljanju informacija na interent.
Veliki deo blogova omogućava svojim posetiocima da napišu svoj komentar na unose na taj način stvarajući male zajednice koje diskutuju na teme kojima se blog bavi. Zbog toga su se blogovi vremenom razvili u široko rasprostranjen način komunikacije na Internetu, između autora (ili grupe autora) i posetilaca bloga. Blog omogućava komunikaciju na lakši način nego na forumima ili putem e-pošte. On omogućava da svako na jednostvan način iskaže svoje mišljenje na Internetu, bez posebnih tehničkih znanja, kao i poznavanja HTML jezika.
Web blogovi poseduju i podcost. Podcost linkove kreira sam autor i služi za praćenje sadržaja drugih web blogova.
Blog danas omogućava svakoj osobi da svetu kaže šta misli. Pomoću interneta, osobe iz svih delova sveta mogu da pročitaju vaša razmišljanja, da vam daju nove ideje i da podele sa vama svoje stavove. Samim tim, blog postaje oruđe kojim se ljudi povezuju i zajedno utiču na razmišljanja i ponašanje zajednice. Zato je, uostalom, blog i stekao toliku popularnost.
Sve veća upotreba blogova, radi nastavnih aktivnosti iziskuje potrebu za davanjem nekih napomema sa stanovišta korisničke podrške za novopristigle korisnike ovog vida socijalne interakcije učesnika u nastavi, posebno onoj koja se odvija korišćenje novih IT tehnologija. Tekst je namenjen i učenicima i nastavnicima koji planiraju da koriste blog u okviru predviđenih nastavnih aktivnosti.

Prednosti korišćenja bloga za učenike je u tome što aktivnim korišćenjem interneta, formiraju svoj prostor koji aktivno dele sa drugima, razvijaju komunikaciske sposobnosti, samostalan rad, novi vid učenja i usvajanja novih znanja, razvijaju kritičko mišnjenje i prihvatanje kritike.

Нема коментара:

Постави коментар